FAQ

Veelgestelde vragen

Over Laveen producten

Bij Laveen, kiezen we voor bioactieve vitaminen en mineralen met een organische verbinding voor de beste werking en opneembaarheid. Alle ingrediënten hebben een natuurlijke oorsprong.

Al onze producten zijn gemaakt zonder toegevoegde suiker en zoetstof.


In sommige producten zitten van nature aanwezige suikers. 

Al Laveen producten zijn vegan society gecertificeerd, dus 100% plantaardig en dierproefvrij.

Al Laveen producten zijn vrij van:

  • Gluten
  • Schaaldieren
  • Eieren
  • Vis
  • Pinda
  • Soja
  • Melk (inclusief lactose)
  • Noten (amandelen, hazelnoten, walnoten, cashewnoten, pecannoten, paranoten, pistachenoten en macadamianoten)
  • Selderij
  • Mosterd
  • Sesamzaad

Er zitten geen palmolie in Laveen producten.

Het ontwikkelen van een product zonder toevoegingen is weliswaar niet onmogelijk, maar het vergt aanzienlijke tijd en diepgaand onderzoek. Wanneer we een concept voor een nieuw product omarmen, streven we naar het creëren van de meest optimale formulering mogelijk.

Dit betekent dat elk individueel ingrediënt zorgvuldig is gekozen en perfect afgestemd moet zijn op de rest van de samenstelling. Het resultaat moet niet alleen voldoen aan onze toewijding aan zuiverheid, maar ook een heerlijke smaak bieden, zelfs voor de meest kritische proevers, zoals de kleintjes.

Onze absolute prioriteit is kwaliteit, en we doen geen enkele concessie op dat gebied. We blijven gedreven om producten te creëren die zowel gezond als smaakvol zijn, omdat we geloven dat onze klanten alleen het allerbeste verdienen.

Over Laveen duurzaamheid

We verpakken onze supplementen zo duurzaam mogelijk. Daarom gebruiken we alternatieven voor plastic. Onze glazen potjes zijn zijn milieuvriendelijk en bieden bescherming tegen invloeden als licht, zuurstof en vocht. 

De kartonnen dozen zijn FSC gecertificeerd. Dat wil zeggen dat het papier van verantwoorde herkomst is verkregen.

We willen een product leveren dat duurzaam is van productie tot aan je voordeur.

Daarom kiezen we voor logistieke partners die ook zoveel mogelijk duurzaam & plasticvrije verpakkingsmateriaal gebruiken en CO2-neutrale bezorgen.

DPD is de enige pakketservice in Nederland die kosteloos al haar pakketten CO2-neutraal laat vervoeren. Dit doen ze door CO2-uitstoot te reduceren en te compenseren.

Bij Laveen hechten we veel waarde aan het minimaliseren van de milieu-impact van onze webshop en streven we ernaar om de ecologische voetafdruk van elk pakketje te compenseren, vanaf het moment van verzending tot aan de bezorging bij jou thuis.

Hier is wat we doen bij elke bestelling:

  • We redden 1 plastic fles uit de oceaan.
  • We compenseren 1 kg CO2-uitstoot.

Daarnaast planten we 100 bomen per maand.

Hoe doen we dit?

- Redden van plastic flessen:

In samenwerking met Plastic Bank redden we plastic uit de oceanen, waarbij we tegelijkertijd de levens van degenen die het verzamelen verbeteren. Plastic Bank opereert momenteel in Haïti, Brazilië, Indonesië, de Filipijnen en Egypte. Ze selecteren locaties op basis van hoge werkloosheid, armoede en plasticvervuiling om zo een maximale positieve impact te hebben.

- Compensatie van CO2-uitstoot:

We dragen bij aan het United Nations Carbon Offset-platform door gebruik te maken van gecertificeerde emissiereducties (CERs) die voldoen aan VN-normen. Deze worden gegenereerd door projecten die broeikasgasemissies verminderen door verschillende methoden toe te passen, zoals het vervangen van vervuilende fossiele brandstoffen door schone, hernieuwbare energiebronnen, het verminderen van energieverbruik en het vastleggen van reeds uitgestoten koolstof in bomen en andere planten. Deze projecten volgen strikte technologische normen en worden grondig gecontroleerd via een internationaal proces van monitoring, rapportage en verificatie.

- Bomen planten:

We werken samen met Eden Reforestation Projects vanwege hun missie en geloven sterk in de kracht van hun aanpak en het positieve verschil dat ze maken in zowel het milieu als in gemeenschappen wereldwijd. Door hun inzet voor herbebossing en het betrekken van lokale gemeenschappen in boomplantprojecten, dragen ze bij aan het bestrijden van ontbossing en het bevorderen van een duurzamere toekomst voor onze planeet. Deze projecten gaan verder dan alleen het herstellen van bossen; ze bieden lokale mensen ook de kans om deel te nemen aan de oplossing voor klimaatverandering en extreme armoede, wat leidt tot het behoud van natuurlijke ecosystemen en tot economische empowerment en verbetering van levensomstandigheden.

We zijn er trots op dat we deel uitmaken van een beweging die niet alleen de impact op het milieu minimaliseert, maar ook kansen biedt aan mensen in nood. Samen kunnen we een verschil maken voor een groenere en meer welvarende toekomst voor iedereen.

Verzending & Levering

Bezorgkosten NL:

  • Gratis verzending in NL, vanaf €35
  • Voor bestellingen onder €35, wordt verzendkosten €5,95

Bezorgkosten BE/DE/FR:

  • Gratis verzending in België en Duitsland, vanaf €60
  • Voor bestellingen onder €60, wordt verzendkosten €7,95

Bezorgkosten Spanje en Portugal:

  • Gratis verzending in Spanje en Portugal, vanaf €100
  • Voor bestellingen onder €100, wordt verzendkosten €19,99

Bezorgkosten andere bestemmingen:

  • Op aanvraag

Mail naar info@laveen.nl of bel op 070-2153140.

*Let op: Aangepaste levertijd feestdagen: Bezorging na Kerst start op 27 december en na Oud & Nieuw op 2 januari.

In Nederland:

  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, volgende dag geleverd*

*Voor 15:00 besteld op werkdagen wordt dezelfde dag nog verzonden. In de praktijk betekend dit dat je pakketje meestal de dag erna wordt bezorgd. Hier in zijn we echter afhankelijk van onze bezorger dus dit kunnen we niet altijd garanderen. Indien je niet op een werkdag besteld wordt jouw pakketje de eerstvolgende werkdag bezorgd.

Bezorging in België en Duitsland:

  • Bezorgtijden: 3-5 werkdagen

Andere internationale bestemmingen:

Internationale bestemming hebben een langere levertijd, afhankelijk van de bestemming. Wilt u een pakket naar een andere bestemming laten bezorgen? 

Mail naar info@laveen.nl of bel op 070-2153140

Wanneer wij je pakket ingepakt hebben ontvang je van ons een notificatie en een track & trace code. Via de link in de e-mail kun je het pakket volgen.  

Wanneer je niet aanwezig bent op het moment dat je bestelling bezorgd wordt, dan wordt je bestelling de volgende werkdag opnieuw aangeboden. Er worden in totaal twee bezorgpogingen gedaan, daarna wordt je bestelling naar een DPD pick up parelshop geleverd. Via de track & trace link, kunt achterhalen waar je pakket is geleverd. 

Ja, dit is mogelijk. Je kunt in het bestelproces aangeven dat de bestelling op een ander adres bezorgd moet worden.

Bestellen & Betalen

Het plaatsen van een bestelling is gemakkelijk en veilig. Allereerst selecteer je de gewenste producten en voeg je deze toe aan je winkelwagen.

Via de knop aan de bovenkant van de website kun je de winkelwagen bekijken en, indien gewenst, de aantallen per product aanpassen, een product verwijderen of bijpassende producten toevoegen.

Op de pagina van de winkelwagen zie je ook het totaalbedrag en de berekende BTW.

Vervolgens kun je op één van de bestelknoppen klikken en kom je in het afrekenscherm. Om je een duidelijk overzicht te geven hebben we alle informatie op één pagina verwerkt. Bij het eerste onderdeel vul je de adresgegevens en e-mailadres in. Check deze goed wanneer ze ingevuld zijn want we gebruiken deze voor alle toekomstige correspondentie.In het tweede onderdeel kies je een verzendmethode. Hier kun je ook een uitgestelde verzenddatum kiezen en een servicepunt of een aangepaste verzendoptie selecteren. Wij leveren dus waar en wanneer het jou uitkomt! Bij het 3e onderdeel kies je de gewenste betaalmethode. Alle betalingen worden in een beveiligde omgeving verwerkt. Onderdeel 4 laat een overzicht zien van je bestelling. Controleer deze dus goed voordat je de bestelling afrond. Ook kun je nog een opmerking plaatsen bij de bestelling. Ga je akkoord met de algemene voorwaarden dan kun je de checkbox selecteren en de via de knop Afrekenen, na stap 4 in de checkout, de bestelling afronden en naar de betaalpagina gaan. Wanneer je klinkt op de knop afrekenen, na stap 4 in de checkout, dan ga je betaalverplichting en overeenkomst aan voor deze bestelling. Uiteraard behoudt je het recht om de bestelling te annuleren.

Zodra de bestelling met de gekozen betaalmethode verwerkt is krijg je een orderbevestiging met verdere informatie.

Bij ons kun je betalen met:

– IDEAL (gratis)

– Bancontact (gratis)

– PayPal (gratis)

– Bilink Afterpay (+€1,00)

*Indien u kiest voor Bilink Afterpay, dan voert Bilink Afterpay mogelijk zelf een kredietcheck uit of geeft de voor de verwerking van betalingen verzamelde betalingsgegevens door aan een externe kredietinstelling. U kunt hiertegen op ieder moment bezwaar maken.

Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw (9%)

Ruilen & Retourneren

Mocht je na je aankoop niet 100% tevreden zijn met onze producten, dan mag je het binnen 14 dagen retourneren of ruilen (retourkosten voor eigen rekening). Mail naar info@laveen.nl of bel op +31 70 21 53 140.

Vermeld duidelijk je naam en bestelnummer. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

Ons retouradres:

Laveen B.V.

TAV: Afdeling Retour

Bennebroekerweg 267

1435 CJ Rijsenhout

Heb je onze producten in een van onze verkooppunten gekocht, dan geldt de retourregeling van het verkooppunt. Uiteraard kijken we samen naar een gepaste oplossing.

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken

Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

Ons retouradres

Laveen B.V.

TAV: Afdeling Retour                               

Bennebroekerweg 267

1435 CJ Rijsenhout

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Kom je toch niet uit?